banner09

اطلاعات کشور آمریکا

کشور آمریکا که در انگلیسی The United States of America گفته میشود و به اختصار ایالات متحده یا آمریکا گفته می شود که یکی از بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا است. این کشور دارای 50 ایالت ( استان ) است. ایالات متحده مقصد گردشگری محبوبی برای سفر‌های طولانی مدت میان گردشگران نیست. با وجود اینکه کشور آمریکا خیلی بزرگ است، اما زیر ساخت ‌های توریستی یا سیستم حمل و نقل مناسبی برای گردشگران ندارد. با این کشور زیبایی است و سفر لذت بخشی خواهد بود.

قاره آمریکا سرزمینی است که نسبت به دیگر قاره های دیرتر کشف شد، تا حدود دو سه قرن پیش کسی فکر نمی کرد که این سرزمین تبدیل به همچین کشوری شود. نام این کشور از آمریگو وسپوچی کاشف و نقشه نگار ایتالیایی گرفته شده است. این شخص دریانوردی ایتالیایی بود که بیشترین اطلاعات را از سرزمین تازه کشف شده در غرب را منتشر کرد.

سفر دریایی آمریگو وسپوچی در سال 1497 یعنی پنج سال بعد از سفر کریستف کلمب آغاز شد. هر دو برای دولت اسپانیا کار می‌ کردند و هزینه سفرهای آنان را دولت اسپانیا پرداخت می ‌کرد. وسپوچی چهار بار به قاره آمریکا سفر کرد، و نسبت به کریستف کلمب از مکان ‌های بیشتری در قاره آمریکا دیدن کرد. تاریخ کشور نیز به سال 1783 برمی گردد که در آن، کشور آمریکا بر طبق معاهده پاریس به رسمیت شناخته شد.

قبل از استقلال آمریکا در سال 1776، این کشور مجموعه ای از مستعمرات اروپایی بود. جنگ های انقلاب آمریکا هم از سال 1775 میلادی آغاز شد و در سال 1783 به اتمام رسید. این کشور بعد از جنگ جهانی اول و دوم، قدرت اثرگذاری خود را در جهان گسترش داد.

 

 

 

 

فرهنگ و زبان مردم آمریکا

کشور آمریکا به طور رسمی سکولار می ‌باشد یعنی دولت نسبت به همه ادیان و مذاهب بی طرف است. با وجود جدایی دین از سیاست اما مردم این کشور افرادی معتقد و دین دار هستند چراکه شعار آمریکایی ها (توکل ما بر خداست) می باشد. 50 درصد از مردم آمریکا پروتستان، 24 درصد کاتولیک، 2 درصد مورمون، نزدیک به 2 درصد یهود و 1 درصد مسلمان هستند.

زبان انگلیسی آمریکایی به عنوان زبان اصلی در آمریکا محسوب ‌می ‌شود. علاوه بر این مردم آمریکا با زبان های اسپانیولی، زبان های هندی و اروپایی، زبان های آسیایی، اقیانوسیه و سایر زبان ها نیز صحبت می کنند. واحد پول آمریکا دلار می باشد و بزرگ ترین اقتصاد جهان را از آن خود کرده است.

محصولات صادراتی این کشور شامل ذرت، میوه، دانه‌ های سبوس‌دار، مواد شیمیایی صنعتی، کالاهای اساسی (ترانزیستور، هواپیما، اجزای موتوری وسایل نقلیه، کامپیوتر و تجهیزات ارتباطی)، خودرو و دارو می شود.

 

 

 

 

جمعیت آمریکا و عقاید و رسوم مردم

مردم آمریکا  اصولا آدم های رک گو و در کل خشنی هستند. اکثر جمعیت آمریکا به دلیل تحرک کم و مصرف بالای غذاهای فست فود دارای اضافه وزن هستند .

جمعیت آمریکا : این کشور حدود 329 میلیون نفر بر اساس آمار سال 2019 جمعیت دارد. با میانگین سنی 37 سال و امید به زندگی در زنان این کشور 81 و در مردان 75 تخمین زده شده. درصد زیادی از این جمعیت را مهاجرین شامل می شوند. 81 درصد این جمعیت را سفید پوستان و 13 درصد سیاه پوستان 4 درصد آسیایی ها و1درصد  آن را سرخپوستان  به خود اختصاص داده اند.

دین حدودا 51 در صد از مردم آمریکا پروتستان و کاتولیک  24 درصد، تقریبا 2 در صد مورمون وحدودا 2 درصد یهود و مسلمانان 6 درصد را به خود اختصاص داده اند.  

در این کشور زبان اصلی و رسمی انگلیسی است. گرچه به دلیل نزدیک بودن به آمریکای لاتین و کثرت تعداد مهاجران در این کشور قریب  به 11 درصد مردم به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. همینطور زبان هاوایی زبان رسمی ایالت هاوایی است.

 

 

 

 

نظام آموزشی

نظام آموزشی و تحصیل در ایالات متحده با طیف گسترده ای مواجه است. از این رو حائز اهمیت است که شناخت هرچه بیشتر این سیستم در تصمیم گیری و انتخاب صحیح بسیار تاثیر گذار است.

نظام آموزشی آمریکا به لحاظ انعطاف پذیری از بهترین سیستم های آموزشی دنیاست.

تحصیلات در این کشور به طور معمول طی مدت زمان 12 سال به 3 روش دولتی، خصوصی و تحصیل در خانه  انجام می شود. که به این روال و سیستم K-12 می‌گویند.البته این موضوع در ایالات مختلف از 9-12 سال متغیر است.شروع آموزش در آمریکا از سن  5-8 سال است و بیشتر سن 6 سالگی معمول ترین آنهاست. 

87 درصد کودکان آمریکایی به مدرسه دولتی رفته و پایان دوره اجباری آموزش هم بین سنهای 15- 18 متغیر است که معمولا در سن 18 سالگی به پایان میرسد.

این تحصیلات اجباری به سه دوره آموزش پایه، آموزش پیش‎متوسطه و آموزش متوسطه تقسیم می‌شود. آغاز سال تحصیلی از سپتامبر و پایان /آن ماه ژوئن است.

همینطور آمریکا دارای بیش از 4500 موسسه آموزش عالی است. که برعکس کشورهای دیگر این موسسات دارای سازماندهی متمرکز و یکنواخت نیستند. بلکه هیئت های اعتبار سنجی موجود در سطح این کشور وظیفه بررسی اعتبار این موسسات را بر عهده دارند.

  • شعبه اصلی : تهران ، میدان فاطمی ، خیابان جویبار ، کوچه میرهادی شرقی ، پلاک 10 ، واحد 6
  • 021-88926279 || 021-88923854
  • info@dadpisheganco.com
  • فلکه دوم صادقيه ، بلوار آيت الله کاشانی ، نرسيده به خيابان مهران ، پلاک 91 ، طبقه 5 ، واحد 15
  • 021-44033678 || 021-44969468
  • info@dadpisheganco.com
  • ميرداماد ، ميدان مادر ، خيابان شاه نظری ، برج ناهيد ، طبقه 16 ، واحد 2
  • 021-22250617 || 021-22251140
  • info@dadpisheganco.com

Please publish modules in offcanvas position.