banner09

بورسیه تحصیلی آمریکا

امریکا به عنوان کشوری فوقپیشرفنه و ثروتمند برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی مورد سوال بوده است .بورسیه تحصیلی در امریکا برای دانشجویان ایرانی امکانی مناسب است تا بتوانند با کاهش هزینه های تحصیل خود مهاجرتی ارزشمند داشته باشند. همه سال دانشگاه ها و کالج های مختلف برای دانشجویان بین المللی ،کمک هزینه های تحصیلی و زندگی را در نظر می گیرند.بورسیه تحصیلی در امریکا می تواند به صورت کامل شامل هزینه های تحصیلی و زندگی را در نظر می گیرند.بورسیه تحصیلی در امریکا می تواند به صورت کامل شامل هزینه های تحصیلی و زندگی متقاضی ارائه شده و یا بخشی از هزینه تحصیلی را پوشش دهد

بورسیه تحصیلی همواره محبوب ترین مبحث علاقه مندان به تحصیل در آمریکا است . همان طور که قبلا ذکر کردیم دانشگاه های آمریکا بالاترین میزان بورسیه تحصیلی را به دانشجویان ارائه می کنند .

این بورسیه ها بسته به ایالت ، دانشگاه و رشته در مقاطع مختلف از کارشناسی گرفته تا PhD ارائه شده و با یکریگر متفاوت می باشند . از جمله مهمترین معیارها برای ارائه بورسیه به دانشجویان در کشور آمریکا ، معدل و سطح زبان انگلیسی متقاضیان است .

مدرک زبان انگلیسی به تنهایی در اخذ بورسیه تاثیر بالایی ندارد اما به طور متوسط می بایست حداقل نمره آیلتس 7 و نمره تافل 79 باشد .

 

 

 

شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا

 
اخذ بورسیه تحصیلی در کشورهای تاپ دنبا به خصوص کشور پیشرفته امریکا برای متقاضبان تحصیل، نوید بخش آینده روشن حرفه ای و کاری می باشد. از آنجایی که ایالات متحده آمریکا جزء یکی از پر هزینه ترین کشور ها برای ادامه تحصیل است، در نتیجه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا موثرترین روش برای کاهش هزینه ها می باشد. کشور آمریکا جهت جذب دانشجویان نخبه و شایسته که واجد شرایط لازم باشند، بورسیه های متعددی را برای دانشجویان مستعد در نظر می گیرد. این فاند تحصیلی امریکا می تواند شامل تخفیفات در شهریه و همینطور هزینه های زندگی دانشجویی باشد. بورسیه تحصیلی آمریکا با توجه به رشته انتخابی، دانشگاه فرد و شایستگی متقاضی می تواند شهریه طول دوره تحصیل، هزینه های مربوط به لوازم تحصیل و کتاب های آموزشی، هزینه های مربوط به اسکان دانشجویی و غیره را شامل شود. بورسیه تحصیلی آمریکا می تواند توسط دانشگاه های دولتی، خصوصی، مراکز تحقیقاتی برای مقاطع مختلف بر اساس شایستگی، استعداد و یا نیاز دانشجو در نظر گرفته شود.
جهت اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا باید به موارد زیر توجه نمایید
محل بالا در مقاطع تحصیلی پیشین
داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه و یا مراکز علمی معتبر
دانشگاه مورد نظر بسته به رشته تحصیلی از شما نمرات عالی حاصل از ازمون های نظیر:ACT ،SAT ،GRE و یا GMAT درخواست می نماید.
رزومه قوی، داشتن اختراعات، مقالات معتبر علمی در ژورنال های مطرح بین المللی
شرکت در مسابقات بین المللی و کسب امتیاز یا رتبه
ارائه اسناد مبنی بر داشتن مهارت و یا استعداد ویژه
اثبات دانش زبان انگلیسی در سطح بالا

 

 

 

 

انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا

به طور کلی بورسیه ها را می توان به سه دسته بورسیه عادی، بورسیه نیمه فاند ( پارشال فاند) و فول فاند تقسیم کرد:

  • بورسیه عادی، به این صورت است که بخشی از هزینه های تحصیل و دانشگاه فرد متقاضی را تامین می کند.

  • بورسیه نیمه فاند، شهریه دانشگاه را تحت پوشش قرار می دهد که توسط خود دانشگاه پرداخت می گردد و یا در اوایل سال تحصیلی در اختیار خود دانشجو قرار می گیرد.

  • در بورسیه فول فاند، دانشگاه و یا مؤسسات حامی، علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی دانشجو شامل خوراک، رفت و آمد و اقامت دانشجو را تامین می کنند.

بورسیه تحصیلی در امریکا از نوع دولتی برای دانشجویان بین المللی به دو صورت بورسیه تحصیلی فول برایت و هوبرت هامفری است که بورسیه فول برایت به دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین هنرمندان و متخصصان ،برای رشته هایی غیر از رشته های پزشکی اعطا می گردد و بورسیه هوبرت هامفری برای مدت زمان ده ماه به متخصصین بین المللی اعطا می شود

 

 

 

 

 

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع دبیرستان

 

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع دبیرستان نیز تعریف شده است و معمولا بر اساس شایستگی متقاضی، نیاز مالی خانواده در نظر گرفته می شود. در برخی برنامه ها کمک های مالی در قالب جوایز مختلف به دانش آموزان اهدا می شود که رقابت برای دریافت آن زیاد و معمولا مبالغ بالایی را شامل نمی شود. اگر بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم به طور مثال تحصیل در آلمان حتی در مدارس نیز از هزینه اندکی برخوردار است و یا رایگان می باشد. اگر در رشته ورزشی خاصی مهارت بالایی دارید، هنرمند هستید و یا نمرات بالایی در دروس دوران تحصیل خود دارید و همچنین به عنوان دانش آموز بین الملل سطح زبان انگلیسی قوی دارید، می توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا بر اساس مدرسه خود اقدام کنید. این بورسیه می تواند برای مدارس دولتی یا حتی خصوصی نیز باشد و توسط دولت، خیرین و ارگان های مختلفی تامین می گردد. این بورسیه ها می تواند شامل پرداخت کامل شهریه مدرسه و هزینه خوابگاه دانش آموز باشد و در موارد دیگر بصورت تخفیفات در شهریه مدرسه، کمک هزینه زندگی ارائه شود.

 

افراد زیر شانس اخذ بورسیه تحصیلی در دوران دبیرستان را دارا می‌باشند

  • افراد دارای مهارت بالا در رشته های ورزشی

  • دانش آموز اهل هنر

  • افراد دارای نمرات بالا و با استعداد

  • دارا بودن سطح زبان انگلیسی قوی

 

 

 

بورسیه تحصیلی در آمریکا برای مقطع کارشناسی ارشد

 
مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا معمولا 1 تا 2 سال به طول می انجامد معمولا بورسیه تحصیلی در آمریکا برای دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی که دوره کارشناسی خود را در کشور آمریکا نگذرانده اند سخت تر است. به علت حجم زیاد تقاضا، اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا در این مقطع کاری زمانبر و سخت می باشد. برای اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:مدرک لیسانس معتبر با معدل بالای 16داشتن توصیه نامه از اساتید معتبرارائه آیلتس 6.5 به بالا و یا تافل بیشتر از 79داشتن مدرک GRE و GMAT بسته به رشتهداشتن مقالات معتبر در مجلات بین المللی نظیر ISIهمچنین شما می توانید جهت اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا در دوره کارشناسی ارشد خود بعد از سپری نمودن ترم اول تحصیلی و داشتن رزومه قوی علمی از تخفیفات در شهریه تحصیلی بهره مند شوید. برای اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا دارا بودن شرایط زیر شانس پذیرش را بالا می‌برد:
  • داشتن مدرک GRE و GMAT بسته به رشته
  • مدرک لیسانس معتبر با معدل بالای 16
  • داشتن توصیه نامه از اساتید معتبر
  • ارائه آیلتس 6.5 به بالا و یا تافل بیشتر از 79
  • داشتن مقالات معتبر در مجلات بین المللی نظیر ISI

 

 

 

 

فاند آمریکا برای مقطع دکترا

 
طول دوره تحصیل در مقطع PHD در ایالات متحده آمریکا بین 4 تا 6 سال به طول می انجامد. البته در رشته های مختلف طول دوره متفاوت می باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ فاند آمریکا برای مقطع دکترا شامل: رزومه علمی و تحقیقاتی قوی، داشتن مقالات معتبر جهانی، مدرک آیلتس 7 تا 7.5، توصیه نامه و انگیزه نامه قوی می باشد تا شما بتوانید نظر اساتید راهنمای خود را جلب نموده و فاند تحصیلی دریافت نمایید. بیشترین متقاضیان بورسیه تحصیلی در آمریکا معمولا برای این دوره اقدام می نمایند و بودجه بورسیه ها نیز شامل کمک های دولتی، سازمان ها و مراکز تحقیقاتی معتبر تامین می گردد. معمولا در دوره PHD سه نوع کمک هزینه تحصیلی تعریف شده است:فلوشیپ Fellowshipدستیار تحقیقاتی RA Research Assistantshipدستیار تدریس TA Teaching Assistantship 

برای اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا چه شرایطی لازم است؟

  • بسته به نوع بورسیه و موسسه ارائه دهنده آن، متقاضیان باید شرایط متفاوت و ویژگی متفاوتی باشند به همین منظور شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا باید ابتدا نسبت به شرایط عمومی کشور مقصد اطلاعات اولیه را کسب نمایید.
  • در زمینه شرایط لازم برای اخذ بورسیه آمریکا، قانون خاصی وجود ندارد و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برخی از بورسیه های تحصیلی را حتی با داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل دریافت نمایند.
  • برخی از بورسیه های تحصیلی در آمریکا به دانشجویان خاص ونخبه و با استعداد اعطا می‌شود که در این راستا ارائه نمرات تحصیلی ممتاز و مقالات بین المللی و داخلی و مدرک زبان کمک کننده می‌باشد.
  • یکی دیگر از مواردی که در بحث اخذ بورسیه تحصیل در آمریکا تاثیرگذار می‌باشد شرکت در آزمونهای ‏ ACT ، GRE و SAT می باشد، دانشجویان متقاضی می توانند با شرکت در این آزمون ها و ارائه نتیجه آزمون شانس خود را برای دریافت بورسیه بالا ببرند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

  • شعبه اصلی : تهران ، میدان فاطمی ، خیابان جویبار ، کوچه میرهادی شرقی ، پلاک 10 ، واحد 6
  • 021-88926279 || 021-88923854
  • info@dadpisheganco.com
  • فلکه دوم صادقيه ، بلوار آيت الله کاشانی ، نرسيده به خيابان مهران ، پلاک 91 ، طبقه 5 ، واحد 15
  • 021-44033678 || 021-44969468
  • info@dadpisheganco.com
  • ميرداماد ، ميدان مادر ، خيابان شاه نظری ، برج ناهيد ، طبقه 16 ، واحد 2
  • 021-22250617 || 021-22251140
  • info@dadpisheganco.com

Please publish modules in offcanvas position.