banner04

دوره های تحصیلی استرالیا

کشور استرالیا به عنوان یکی از بهترین مقصد‌ها برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور جزء صد دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و فضای تحصیلی حاکم بر آن نیز پژوهش محور است. همین موضوع به همراه بورسیه‌های متنوع ارائه شده، موجب شده تا دانشجویان زیادی سالانه از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور و تجربه زندگی در شهرهای بزرگ و پیشرفته‌ای چون سیدنی، ملبورن، آدلاید، ویکتوریا و ... به استرالیا مهاجرت کنند. گروه مهاجرتی ادب در زمینه تحصیل در استرالیا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور به ارائه مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی می‌پردازد.

کشور استرالیا با دارا بودن از سطح بالایی از کیفیت آموزشی و علمی در مقاطع دبستان، تحصیلات ثانویه و تحصیلات عالی از مهم ترین مقاصد علمی به شمار میرود. در این مقاله قصد داریم تا شما را کمی بیشتر با دوره های تحصیلی در کشور استرالیا، هزینه های مربوطه و شرایط و ویژگی های هرکدام آشنا کنیم. 

 

educational courses australia

شرایط عمومی تحصیل در استرالیا در سال 2024

ضمن آنکه کشور استرالیا سالیان سال و به ویژه در 10 الی 15 سال اخیر آمار بالایی را در جذب مهاجران از جمله جذب ایرانیان داشته که از این بین، درصد بسیار و قابل توجهی از طریق تحصیل وارد این کشور شده‌اند، باید گفت که متاسفانه همانطور که می‌دانید، از ابتدای سال 2020 با شیوع ویروس کرونا، دولت همه کشورها از جمله کشور استرالیا شرایط سخت‌گیرانه‌ای را در زمینه مقررات منع رفت و آمد برقرار ساخته و امکان سفر، تردد و در عمل مهاجرت به این کشور در آن بازه زمانی وجود نداشت. به عبارتی نه صرفا پرونده‌های مسافرتی و تردد بلکه حتی پرونده‌های مهاجرتی در زمینه تحصیلی، کاری و... تقریبا به حالت تعلیق در آمده بود و یا حداقل اگر هم به فرجام می‌رسید، به دلیل منع تردد، متقاضی برای سفر، تاریخ لازم برای حضور و... به مشکل بر می‌خورد. در طی آن مقررات وضع شده در آن زمان پس از گذشت چند ماه، تنها افراد محدودی اجازه سفر به این کشور را داشته‌اند که البته همگی آن‌ها باید به مدت 14 روز پس از ورود در قرنطینه باقی می‌مانند و با وضعیت آن موقع امکان اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و سفر به این کشور برای دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر نبود و آموزش‌های در جریان نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شد. حال با انجام واکسیناسیون سراسری در طی سال 2021 میلادی در این کشور و همچنین برطرف شدن بسیاری از محدودیت‌های کرونایی برای انواع سفر و صدور هر نوع ویزا از ابتدای سال 2022 به ویژه برای دانشجویان، نیروی کار ماهر، خانواده شهروندان استرالیا و... اوضاع تردد به کشور استرالیا و همچنین روند پیگیری پرونده‌های مهاجرتی از جمله پرونده‌های مربوط به پذیرش تحصیلی و اعطای ویزای دانشجویی به مانند سابق گردیده و بنابراین در حال حاضر هیچ منعی در زمینه اقدام برای ویزای دانشجویی و تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی به شرط واکسیناسیون وجود ندارد. بنابراین بدین ترتیب کلیه افراد به شرط تزریق 2 دوز از یکی از واکسن‌های مورد تایید استرالیا و همچنین گذشت حداقل 14 روز از تزریق دوز دوم برای سفر به این کشور منعی ندارند.

 

 مدارس در استرالیا

مدارس در استرالیا به دو مقطع ابتدایی و ثانویه تقسیم می شوند و این مدارس یا دولتی هستند و یا تحت نظر بخش خصوصی فعالیت میکنند. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی (بوردینگ اسکول) استرالیا با توجه به نوع مدرسه متفاوت می باشد . تحصیل در بیشتر مدارس استرالیا به صورت مختلط می باشد و تعداد بسیار کمی از این مدارس غیر مختلط می باشند . تحصیل در مدارس استرالیایی به زبان انگلیسی می باشد و دانش آموزان بین المللی زیر ۱۸ سال معمولا بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی قادر هستند در این مدارس به تحصیل بپردازند، چراکه این مدارس در صورت نیاز دانش آموزان به آموزش زبان انگلیسی، قبل از ورودشان به کلاس، آنها را تحت آموزش خود قرار می دهند و آنهارا برای ورود به کلاس آماده می کنند.

 

 سیستم آموزشی در کشور استرالیا

اولین مرحله آموزشی در استرالیا دوره یکساله وغیر اجباری پیش دبستانی است که شامل کودکان ۴ تا ۵ سال می باشد. سپس در مقاطع تحصیلی از پایه ۱ تا ۶ دبستان که در برخی ایالات از پایه ۱ تا ۷ می باشد ادامه میابد. در نهایت مقطع دبیرستان از پایه 7 تا 12 آغاز میگردد و معمولا فارغ التحصیلی در 16 تا 18 سالگی اتفاق میفتد.

 

 هزینه های تحصیل در استرالیا

شهریه دوره های دبستان سالیانه بین11000-17000 دلار استرالیا در سال می باشد.

شهریه دوره های دبیرستان در مدارس دولتی سالیانه بین 11000-17000 دلار استرالیا در سال می باشد.شهریه دوره های دبیرستان در مدارس خصوصی سالیانه بین 16000 تا 18000 دلار استرالیا در سال می باشد. هزینه زندگی و تحصیل در بهترین مدارس استرالیا به نسبت انگلیس و آمریکا بسیار کمتر است. به همین دلیل برای محصلان مقرون به صرفه می باشد.

هزینه تحصیل در استرالیا بسته به رنک دانشگاه، دوره و سطح تحصیل متفاوت است. به طور متوسط، برنامه های کارشناسی می تواند از ۲۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار استرالیا در سال باشد، در صورتیکه دوره های کارشناسی ارشد می تواند بین ۲۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار استرالیا در سال باشد. رشته های پرتقاضا یا تخصصی ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

 

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

به طور کلی شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی در استرالیا یکسان است گرچه هر دانشگاهی میتواند شرایط پذیرش مربوط به خود را دارا باشد. اگر دانشجویی صلاحیت های مربوط به پذیرش در مقطع کارشناسی را نداشته باشد باید دوره پیش دانشگاهی را مجددا در استرالیا بگذراند. دوره کارشناسی معمولا در استرالیا 4 سال به طول می انجامد. در این بازه تحصیلی دانشجو میتواند با کار کردن حین تحصیل تا میزانی از هزینه های تحصیلی خود را پوشش دهد.

 

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

مهم ترین مدارک برای اخذ موفقیت آمیز پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا داشتن مدرک زبان معتبر و نمرات بالای کارشناسی است. کشور استرالیا با دارا بودن انواع بورسیه های مختلف، شانس خوبی برای دانشجویان جهت اخذ بورسیه را فراهم کرده است. پذیرش در مقطع ارشد در کشور استرالیا ساز و کار منظمی دارد و دانشجویان و متقاضیان گرامی میتوانند با مراجعه به موسسه حقوقی دادپیشگان امور مربوط به ویزای تحصیلی و پذیرش را به کارشناسان مجرب این موسسه واگذار کنند. شما همچنین میتوانید با دانشگاههای برتر استرالیا آشنا شوید و شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هریک را مطالعه نمایید. همچنین فراموش نکنید که برای تحصیل در مقطه کارشناسی ارشد در استرالیا، شما گزینه های متعددی برای دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دارید.

 

تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا

اخذ مدرک دکترا در استرالیا نیازمند ارائه پایان نامه می باشد به طوریکه دانشجو بتواند استاد خود را متقاعد نماید که کلیه مفاهیم تخصصی رشته تحصیلی خود را کسب نموده است. دوره دکترا به طور معمول به حداقل ۳ سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد. در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان خارجی در رشته های دکترا در حال تحصیل در استرالیا هستند. به طور معمول دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکترا می بایست در ابتدا رشته ها٬ دانشکده و یا دانشگاه مورد نظر خود را به ما اعلام نموده تا اطلاعات دقیق و جامع تری برای ایشان ارسال گردد. درگاه های اینترنتی دانشگاه ها حاوی مطالب و اطلاعات خوب و به روزی از دوره های دکترا موجود در آن دانشگاه ها می باشند. موسسه حقوقی دادپیشگان تا انتهای مسیر پذیرش تحصیلی شما در استرالیا کنار شماست.

 

 

دوره های فنی حرفه ای استرالیا

دوره های فنی حرفه ای که در کشور استرالیا برگزار میگردد برای دارندگان مدارک دیپلم، کارشناسی و ارشد برگزار میگردد. این دوره ها تا میزان زیادی به دوره های فنی و حرفه ای برگزار شده در کشور ما تشابه دارد و بیشتر تمرکز این دوره ها بر روی موارد عملی است. کشور استرالیا یک کشور مهاجر پذیر است و برای تامین نیروی کار خود به نیروی کار خارجی نیازمند است. موسسه حقوقی دادپیشگان شانس متقاضیان در رشته های مکانیک، عمران، معماری، مدیریت، کامپیوتر، جوشکاری، الکترونیک، آشپزی، هتل داری، شیرینی پزی، طراحی لباس، روانشناسی، کشاورزی، هنرهای تجسمی، روابط بین الملل و … را بیشتر از سایر رشته ها میداند.

برای تحصیل در دوره های فنی و حرفه ای استرالیا داشتن مدرک آیلتس آکادمیک با نمره 6.5 جز الزامات است. همچنین سابقه کاری مرتبط، مدارک تحصیلی و فنی مرتبط و سایر مدارک علمی و تخصصی میتوانند به دریافت پذیرش کمک کنند. طوول دوره های فنی و حرفه ای بسته به سابقه تحصیل و مدارک شما تعیین میگردد و از شش ماه تا دو سال میباشد. هزینه های تحصیل در دوره های فنی و حرفه ای سالیانه 20 هزار دلار استرالیا میباشد که به متقاضی اجازه 20 ساعت کار در هفته نیز داده میشود. پس از طی این دوره، فرد متقاضی امکان اقدام برای اخذ ویزای کاری استرالیا را دارد. مد نظر داشته باشید که زمان لازم برای اخد ویزای تحصیل در دوره های فنی و حرفه ای استرالیا حدود 7 ماه است که موسسه حقوقی دادپیشگان با تضمین برای شما انجام میدهد.

پیشنهاد ویژه ما در موسسه حقوقی دادپیشگان برای دوستانی که به علت عدم کسب امتیاز لازم جهت ویزای کار کشو استرالیا از مهاجرت به این کشور بازمانده اند، اقدام از طریق ویزای کسب مهارت فنی و حرفه ای در استرالیاست.

  • شعبه اصلی : تهران ، میدان فاطمی ، خیابان جویبار ، کوچه میرهادی شرقی ، پلاک 10 ، واحد 6
  • 021-88926279 || 021-88923854
  • info@dadpisheganco.com
  • فلکه دوم صادقيه ، بلوار آيت الله کاشانی ، نرسيده به خيابان مهران ، پلاک 91 ، طبقه 5 ، واحد 15
  • 021-44033678 || 021-44969468
  • info@dadpisheganco.com
  • ميرداماد ، ميدان مادر ، خيابان شاه نظری ، برج ناهيد ، طبقه 16 ، واحد 2
  • 021-22250617 || 021-22251140
  • info@dadpisheganco.com

Please publish modules in offcanvas position.