banner08

معرفی دانشگاهها

انگلستان به تربیت دانشمندان، نویسندگان، پژوهش‌گران و مخترعین موفق مشهور است. بسیاری از رهبران صنعتی و تولید‌کنندگان خلاق دنیا در بهترین دانشگاه های انگلستان تحصیل کرده‌اند. تجهیز دانشگاه‌های انگلستان به انواع امکانات آموزشی و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در آزمایشگاه‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه‌های این کشور باعث شده است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی مشتاق به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باشند. در ادامه شما را با بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای پزشکی و دانشگاه‌های مهندسی انگلستان آشنا می‌کنیم.

دانشگاه های انگلستان و بریتانیا دارای سطح علمی بسیار بالا و کیفیت آموزشی عالی هستند. بیشتر دانشگاه های انگلستان و بریتانیا دارای رتبه‌های برتر در میان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در جهان هستند. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که رقابت بر سر ورود به این دانشگاه‌ها، بین دانشجویان بین‌المللی بسیار تنگاتنگ است و سالیانه بسیاری از دانشجویان خارجی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مختلف انگلستان و بریتانیا اقدام می‌نمایند. چرا که تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد و مسیر تحصیلی و شغلی داوطلبان را در آینده تحت تاثیر قرار دهد. در این مطلب شما را با شرایط تحصیل در دانشگاه‌ های انگلستان و بریتانیا آشنا خواهیم شد.

 

کیفیت بالای زندگی دانشجویی در کشور انگلستان

انگلستان بالاترین سطح علمی و کیفیت آموزشی را در بین کشورهای جهان به دانشجویان دانشگاه‌های خود ارائه می‌دهد. اگر تاریخ این کشور را مطالعه نمایید خواهید فهمید که بسیاری از رهبران صنعتی و تولید کنندگان خلاق در دانشگاه های انگلستان تحصیل کرده‌اند. این کشور به تعلیم و تربیت دانشمندان نخبه، نویسندگان و ادیبان بزرگ و مخترعین موفق بسیاری مشهور است. پیشینه‌ی درخشان علمی و فرهنگی انگلستان باعث خلق بنا‌ها و نماهای تاریخی بسیار زیبا در این کشور شده است. بسیاری از این ساختمان‌های فرهنگی زیبا دارای کتابخانه‌ها، موزه‌ها و گالری‌های مخصوص خود هستند و بازدید از آنها برای عموم آزاد است.

 

معرفی برترین دانشگاه های انگلستان و بریتانیا

کشور انگلستان و بریتانیا دارای دانشگاه‌های بسیار قدیمی و زیبایی هستنند. آیا هرگز رویای تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان یا بریتانیا را در سر داشته‌اید؟ تصور کنید که در دانشگاهی با سالن‌های طولانی و سقف‌هایی با طاق بلند مانند آنچه که در فیلم‌های هری پاتر و هاگوارتس دیده‌اید، درس بخوانید و در محوطه‌ی سرسبز دانشگاه گردش کنید و از خواندن کتاب‌های قدیمی در کتابخانه‌های بسیار بزرگ و مجهز دانشگاه لذت ببرید؟ باید بگوییم که فضا و اتمسفر دانشگاه می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترغیب دانشجویان داشته باشد و الهام بخش آنها در مسیر  پیشرفت تحصیلی باشد. بدون شک تحصیل در دانشگاه‌های تاریخی و زیبای کشور انگلستان و بریتانیا می‌تواند بهترین انگیزه‌ها را برای دانشجویان ایجاد کند. بهتر است بدانید که بیشتر دانشگاه‌های انگلستان و بریتانیا علاوه بر برتر بودن از لحاظ سطح علمی و کیفیت آموزشی، دارای فضای تاریخی و ساختمان‌هایی با معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند. در ادامه‌ی مطلب شما را با دانشگاه‌های برتر قدیمی و تاریخی انگلستان و بریتانیا آشنا خواهیم کرد که تحصیل در آنها می‌تواند رویایی هر دانشجویی باشد.

 

دانشگاه کمبریج ( University of Cambridge )

دانشگاه کمبریج دارای یکی از نمادی‌ترین و زیباترین معماری‌ها در انگلستان و حتی در سراسر دنیا است. این دانشگاه در سال ۱۲۰۹ در زمان قرون وسطی ساخته شده است. دانشگاه کمبریج علاوه بر معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد خود دارای کیفیت آموزشی و سطح علمی بسیار بالایی است و براساس رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی  QS جایگاه هفتمین دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. کالج‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کمبریج در قسمت‌های مختلف شهر واقع شده‌اند. این دانشگاه امکانات و شرایط بسیار خوبی را برای پیشبرد تحصیلات آکادمیک و دستاوردهای علمی و مهارت‌های دانشجویان خود فراهم می‌کند. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کمبریج را دارید باید به شما بگوییم. چرا که یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید و آینده‌ی بسیار موفقی را پیش رو خواهید داشت. با این حال برای ورود به دانشگاه کمبریج باید دارای رزومه‌ی تحصیلی بسیار قوی باشید تا بتوانید در رقابت با داوطلبان دیگری که از سرتاسر جهان نسبت به اخذ پذیرش از این دانشگاه اقدام می‌کنند، موفق شوید.

 

دانشگاه آکسفورد ( University of Oxford )

دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان در جهان به شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۰۹۶ تاسیس شده است و هم اکنون دارای رتبه‌ی چهارم در بین برترین دانشگاه‌های جهان از دید رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهانی QS است.

دانشگاه آکسفورد ارتباط فعالی با دانشگاه‌های برتر دیگر در سطح جهان دارد و دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه دانشجویان بسیار فعال و خلاقی هستند. این دانشگاه تاکنون ۶۹ جایزه‌ی نوبل را از آن خود کرده است و بسیاری از چهره‌های مشهور و موفق، دوران تحصیل خود را در این دانشگاه سپری کرده‌اند. این دانشگاه دارای معماری بی نظیری است و به راهروهای تاریخی و زیبای خود شهرت دارد. برخی از ساختمان‌های نمادین مانند کتابخانه رادکلیف کمرا به عنوان سمبل دانش و آگاهی در جهان  شناخته می‌شوند. معماری و ساختار دانشگاه آکسفورد می‌تواند شما را به یاد صحنه‌هایی از فیلم هری پاتر بیندازد. باید به این نکته اشاره کنیم که صحنه‌هایی از فیلم هری پاتر، مانند سالن بزرگ هاگوارتز، در کالج کلیسای کریست فیلم برداری شده‌اند. وارد شدن به دانشگاه آکسفورد به عنوان یک دانشجوی خارجی می‌تواند آینده‌ی تحصیلی و شغلی شما را تضمین کند. این دانشگاه به تربیت و تعلیم چهره‌های مشهور و موفق علمی و فرهنگی شناخته شده است. برای ورود به دانشگاه آکسفورد باید رزومه‌ی تحصیلی بسیار قوی داشته باشید تا بتوانید نظر مسئولان جذب دانشجویان خارجی را به خود جلب کنید. با این حال باید به شما بگوییم هر تلاشی که در مسیر ورود به دانشگاه آکسفورد انگلستان و فارغ‌التحصیلی از آن برمی‌دارید، در آینده با کسب دانش و مهارت‌های بسیار و بهره‌مندی از آینده‌ای درخشان جبران خواهد شد.

 

 دانشگاه دورهام ( Durham University )

باید بگویم که این دانشگاه در حال در مقایسه با قدمت دانشگاه‌ کمبریج و دانشگاه آکسفورد، یک دانشگاه تازه تاسیس‌ به شمار می‌آید. با این حال اگر قدمت دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد را در نظر نگیرید، این دانشگاه نیز دارای یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌ها است و از کهن‌ترین مراکز آموزش عالی به شمار می آید. دانشگاه دورهام در سال ۱۸۳۲ تاسیس شده است و یکی از برترین تجربه‌ها و آثار تاریخی اروپا در زمینه‌ی معماری محسوب می‌شود. به طوری که معماری آن می‌تواند تحسین بسیاری را برانگیزد. مانند دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد، این دانشگاه نیز دارای کالج‌ها و دانشکده‌های متعددی است که در نقاط مختلف شهر قرار دارند. یکی از کالج‌های دانشگاه دورهام در یک قلعه‌ واقع شده است. این قلعه متعلق به قرن ۱۱ میلادی است و قدمت بسیار زیادی دارد. این دانشکده حدود ۱۰۰ دانشجوی بسیار خوش ‌شانس دارد که علاوه بر تحصیل در این دانشکده، در داخل قلعه زندگی می‌کنند. باید گفت که دانشگاه دورهام اخیراً به عنوان هفتاد و هشتمین دانشگاه برتر جهانی شناخته شده است. این دانشگاه خدمات بسیاری را به منظور پیشبرد سطح علمی دانشجویان خود ارائه می‌کند و دانشجویان می‌توانند از امکانات فراهم شده توسط دانشگاه بهره مند شوند.

 

 رویال هالووی دانشگاه لندن ( Royal Holloway )

رویال هالووبی که در سال ۱۸۷۹ تاسیس شده است، در سال ۱۹۰۰ به عنوان یکی از اعضای اصلی دانشگاه لندن شناخته شد. محل این دانشگاه در خارج ار پایتخت کشور انگلستان، یعنی شهر لندن، قرار دارد. این دانشگاه در ساری انگلستان واقع شده است. ساخت این دانشگاه در سال ۱۸۸۱ پایان یافت. معماری این دانشگاه از لویر ولی در فرانسه الهام گرفته شده است. امروزه رویال هالووی دانشگاه لندن به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های انگلستان به شمار می‌آید. علاوه بر این، این دانشگاه دارای رتبه‌ی خوبی در بین دانشگاه‌های برتر جهان است. طبق نظرسنجی بهترین دانشگاه‌های جهان، رویال هالووی دانشگاه لندن در سال ۲۰۲۰ توانست رتبه‌ی ۲۹۱ جهان را از آن خود کند.

 

 دانشگاه ادینبرو ( Edinburgh )

دانشگاه ادینبرو در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است و یکی از ۴ دانشگاه قدیمی در اسکاتلند به شمار می‌آید. این دانشگاه دارای سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی است و یکی از برترین دانشگاه‌های کشور اسکاتلند محسوب می‌شود. دانشگاه ادینبرو شاخه‌های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهد و دانشجویان می‌توانند به تحصیل رشته‌ی مورد ‌علاقه خود در یک محیط آکادمیک و علمی  بپردازند. بنابراین دانشجویان فهرست متنوعی از رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی را برای انتخاب پیش رو خواهند داشت. طبق رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی QS دانشگاه ادینبرو توانست رتبه‌ی بیستم را از آن خود بکند. کالج جورجیان اولد این دانشگاه امروزه به عنوان مدرسه‌ی قانون شناخته می‌شود و دفاتر اداری و همچنین نمایشگاه‌های هنر معاصر در گالری تالبوت رایت تالبوت رایس این دانشگاه  قرار دارند. تحصیل در دانشگاه ادینبرو می‌تواند مسیرهای موفقیت را برای هر دانشجویی هموار کند. اساتید مجرب و سیستم آموزشی عالی دانشگاه ادینبرو باعث می‌شود که این دانشگاه بتواند دانشجویان نخبه و خلاقی را  برای ورود به دنیای آینده آماده کند.

 

 دانشگاه آبردین ( University of Aberdeen )

این دانشگاه یکی از چهار دانشگاه قدیمی اسکاتلند به شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۴۹۵ تاسیس شده است. براساس رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهانی QS دانشگاه آبردین رتبه‌ی ۱۹۴ را در میان دانشگاه‌های جهان از آن خود کرده است. این دانشگاه نیز دارای سطح علمی بالایی است و دانشجویان نخبه و ممتاز را تربیت و تعلیم می‌کند. باید اضافه کرد که تاکنون ۵ جایزه نوبل به فارغ التحصیلان این دانشگاه اختصاص یافته است.

 

دانشگاه منچستر ( The University of Manchester )

دانشگاه منچستر بیش از ۸,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی دارد. بنابراین می‌توان گفت که دانشگاه منچستر در میان دانشگاه‌های بریتانیا به عنوان دانشگاهی که بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را دارد، به شمار می‌آید. دانشگاه منچستر امکاناتی مانند بلیط رفت و آمد و مسائل مربوط به اقامت دانشجویان خود را در کشورهای مختلف جهان فراهم می‌کند. این دانشگاه خدمات مربوط به ارائه‌ی خوابگاه و محل اقامت را برای تمام دانشجویان خارجی به شرط پرداخت هزینه‌های اسکان دانشجویی، تضمین می‌کند. شهر منچستر یک شهر پر جنب و جوش در شمال غربی انگلستان است. این شهر به تیم فوتبال مشهور و قوی و همچنین معماری و سالن موزیک خود معروف است. شهر منچستر دارای سیستم حمل و نقل بسیار قوی است و دانشجویان می‌توانند با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی مانند اتوبوس‌ها، مترو، و قطار شهری به راحتی به نقاط مختلف شهر رفت و آمد کنند. همچنین شهر منچستر دارای فرودگاه است که امکان سفر به نقاط مختلف جهان را برای مسافران فراهم می‌کند.

 

دانشگاه باکینگهام ( The University of Buckingham )

باید گفت که دانشگاه باکینگهام تنها دانشگاه خصوصی بریتانیا به شمار می‌آید. این دانشگاه حدود ۱,۰۰۰ دانشجو دارد. با این حال دانشجویان این دانشگاه دارای ملیت‌های گوناگونی هستند و تقریباً ۵۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی از نقاط مختلف جهان تشکیل می‌دهند. این دانشگاه دارای ۵ بخش است که رشته‌های مربوط به حقوق، علوم انسانی، زبان و هنر، تجارت و علوم طبیعی و پزشکی را ارائه می‌دهند. دانشگاه باکینگهام بیشترین هزینه را صرف آموزش رشته‌ی فناوری اطلاعات می‌کند و نقش مهمی در پیشرفت فن آوری روز دارد. به همین دلیل این دانشگاه دارای فضای آکادمیک مدرنی است. باکینگهام تنها یک ساعت با شمال غربی لندن فاصله دارد. باید اضفه کرد که یکی از جاذبه‌های این شهر وجود گونه‌های زیستی متنوع حیات وحش در آن است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

  • شعبه اصلی : تهران ، میدان فاطمی ، خیابان جویبار ، کوچه میرهادی شرقی ، پلاک 10 ، واحد 6
  • 021-88926279 || 021-88923854
  • info@dadpisheganco.com
  • فلکه دوم صادقيه ، بلوار آيت الله کاشانی ، نرسيده به خيابان مهران ، پلاک 91 ، طبقه 5 ، واحد 15
  • 021-44033678 || 021-44969468
  • info@dadpisheganco.com
  • ميرداماد ، ميدان مادر ، خيابان شاه نظری ، برج ناهيد ، طبقه 16 ، واحد 2
  • 021-22250617 || 021-22251140
  • info@dadpisheganco.com

Please publish modules in offcanvas position.