banner04

اطلاعات کشور پرتغال

پرتغال به انگلیسی Portugal شاید یکی از رویایی ترین نقاط جهان برای شروع زندگی جدید باشد و اگر مهاجرت به اروپا ذهنتان را مشغول کرده، می توانید در یک راهنما کامل شاهد معرفی کشور پرتقال، بررسی هزینه زندگی، آب و هوا، بهترین شهرهای کشور پرتغال برای زندگی، مشکلات سکونت در این کشور و همینطور آداب و رسوم پرتغال را به سادگی بخوانید. پرتغال جزء کشورهایی با کیفیت زندگی بالا در اروپا شناخته می شود و تمام این ویژگی ها به لطف وجود مناظر جذاب، بکر و قرون وسطایی در این نقطه از جهان قرار گرفته است. نام رسمی این کشور "جمهوری پرتغال" و در زبان پرتغالی Portuguesa است، همچنین "پرتغالی" زبان رسمی این نقطه از دنیا است

 

مساحت و جمعیت پرتغال

 پرتغال Portuguesa کشوری با حدود 11 میلیون جمعیت در اروپا است و باید گفت که این کشور عضو اتحادیه های جهانی نیز می باشد. اتحادیه اروپا تنها یکی از اتحادیه هایی است که می توان به آن اشاره کرد. جمهوری پارلمانی، شیوه حکومتی در کشور پرتغال بوده و امروزه این کشور در لیست بهترین کشور های توسعه یافته جهان قرار گرفته است. با نگاهی به غربی ترین بخش در اروپا می توان شاهد کشوری در همسایگی اسپانیا بود، کشوری که در کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته است، آزور و مادیرا نیز بخش هایی از خاک این کشور هستند.

محل قرارگیری کشور پرتغال، جنوبی ترین قسمت قاره اروپا باعث همسایگی این کشور با جزیره ایبری شده است. همسایه شرقی این کشور، اسپانیا است و می توان گفت که پرتغال در شمال به اسپانیا منتهی می شود. باید بدانید که مساحت این کشور ۹۲٬۲۱۲ کیلومتر می باشد، پرتغال از جمله کشورهایی است که طی سالیان متمادی، مورد توجه مردم جهان قرار گرفته است. ویژگی های منحصربه فرد در این گوشه از جهان، سهم بسزایی در بیشتر شناخته شدن پرتغال داشته است.

کاهش نرخ زاد و ولد و نرخ جمعیت در این کشور یکی از اصلی ترین نگرانی های دولت فعلی پرتغال به شمار می رود، به همین دلیل امروزه پرتغال از جمله کشورهای متقاضی جذب مهاجران در جهان محسوب می شود.

 

پایتخت کشور پرتغال

 پایتخت پرتغال،لیسبون به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرها (کلان شهر) در این کشور نیز شناخته می شود، این شهر در بخش جنوبی پرتغال قرار گرفته است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پرتغال از نظر تلفظ شباهت بسیار زیادی به پورتوکاله که جزء کلان شهرهای شمالی این کشور شناخته می شود، نیز دارد.

 

 

زندگی در کشور پرتغال

برای معرفی کشورها می توان به موضوعات و ویژگی های مختلفی اشاره کرد، شاید برای معرفی این کشور می توان تنها از یک کلمه ساده یعنی "سکوت" استفاده کرد، پرتغال را همه به آرامش و سکوت می شناسند. البته نباید فراموش کنیم که هیچ نقطه ای در جهان از همه جهات، کامل نیست، اما شاید پرتغال از این قاعده هم مستثنی باشد. نکات مثبت متعددی در زندگی کردن در کشور پرتغال وجود دارد که شاید آب و هوا عالی یکی از هزار موضوعی است که می توان به آن پرداخت، البته که هزینه کم برای زندگی در این کشور نیز یکی دیگر از مهم ترین پارامترها به شمار می رود. سواحل بسیار زیبا در پرتغال و همینطور آرام فوق العاده این کشور، از جمله موضوعات مهم دیگری است که در شناخت هر چه بیشتر این کشور باید به آن اشاره کرد. اگر شما هم به دنبال تصویری سازی از پرتغال هستید و دلتان نمی خواهد تا تنها نکات مثبت زندگی یا سفر به پرتغال را مرور کنید، قطعا باید بدانید که این کشور همچون سایر نقاط دنیا، نکات منفی کمی نیز دارد!

بوروکراسی یکی از ابعاد زندگی در پرتغال است، اگر فردی قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشد، قطعا با پدیده ای به نام "بروکراسی" مواجه خواهد شد و وقتی پرتغالی ها با این موضوع مواجه می شوند، هیچ تعجبی از خود نشان نمی دهند. پرتغال به 18 ناحیه یا منطقه تقسیم شده که اداره امور هر نقطه جزء وظایف شهرداری های خاص است، شاید جالب باشد که بدانید شهرداری ها در پرتغال "کانسله" نام دارند. سفارتخانه های اصلی پرتغال در پورتو واقع شده اند، اصلی ترین فرودگاه های این کشور در پورتو، لیسبون و فارو قرار گرفته اند. Beja’s از جمله اصلی ترین فرودگاه های پرتغال شناخته می شود و پروازهای فصلی در این فرودگاه انجام می گیرد.

اگر به هزینه سفر یا زندگی در پرتغال فکر می کنید، باید این نکته را هم بدانید که هزینه زندگی در پرتغال حتی برای مدتی کوتاه کاملا به نقطه ای که برای زندگی در این کشور انتخاب می کنید، وابسته است. لیسبون و کاسکایس از جمله شهرهای گران قیمت در فهرست شهر های پرتغال هستند که خرج زندگی در آن ها به مراتب بیشتر از سایر نقاط این کشور است. پورتو معمولا به عنوان یکی از شهرهای گران قیمت پرتغال از نظر هزینه اجاره آپارتمان شناخته می شود و البته که مدیریت هزینه ها در پرتغال با تغییر مقصد اقامت امکانپذیر خواهد بود.

 

 

اقتصاد کشور پرتغال

اقتصاد پرتغال در چند دهه گذشته دستخوش تغییرات عمیقی شده است. پرتغال از مدل شرکتی و حمایتی استعمارگرایانه استادو نوو، بر اساس تولیدات کشاورزی و صنعتی، به تدریج از دهه 1970 به بعد شروع به برداشتن محدودیت ها و باز کردن اقتصاد خود کرد. با انقلاب 1974، کشور دوره ای از تعدیل و نوسازی مستمر مدل اقتصادی خود را پشت سر گذاشت. در طول زمان علاوه بر شیوع بیشتر بخش خدمات در فعالیت های اقتصادی، تغییر قابل توجهی در استاندارد تخصصی صنعت تولید در پرتغال در دهه های گذشته ایجاد شده است. این صنعت مدرن شده است و از وابستگی به فعالیت های صنعتی سنتی خارج شده است. وضعیتی که در آن بخش‌های جدید، فناوری‌تر، وزن و پویایی رشد یافته‌اند. در این راستا بخش خودرو و قطعات، الکترونیک، انرژی، داروسازی و فناوری‌های جدید اطلاعات و ارتباطات برجسته شده است.

به طورکلی کشور پرتغال از درآمد بالایی برخوردار است و به عنوان یک کشور توسعه یافته در جهان شناخته شده است. تولید ناخالص داخلی سرانه در این کشور 74٪  و تولید ناخالص داخلی آن  (PPP) مبلغ 36381 به ازای هر نفر می باشد. بانک مرکزی پرتغال بخشی از سیستم بانک های مرکزی اروپا است. در شهر لیسبون و پورتو پرتغال بیشتر موسسات مالی، مشاغل و صنایع قرار دارند. همچنین بزرگ ترین مراکز اقتصادی خارج از این دو منطقه در نواحی Faro، Leiria، Coimbra، Braga، Aveiro و Setúbal هستند. در سال 2012 تا 2013 بر اساس جوایز سفر، پرتغال توانسته به عنوان مقصد گلف پیشرو اروپا قرار بگیرد.

 

مذهب رسمی مردم پرتغال

طبق سرشماری صورت گرفته 81.0٪ از جمعیت پرتغال مسیحی کاتولیک رومی هستند. در این کشور جوامع کوچک یهودی، بودایی، روح‌گرا، بهائی، شاهدان یهوه، کلیسای ارتدکس شرقی، سیک، هندو، مسلمان، قدیس آخرالزمان و پروتستان است. در میان بسیاری از مردم به ویژه در زمینه های طب گیاهی سنتی آفریقا و طب سنتی چینی تاثیرات دین سنتی چینی و آفریقایی دیده می شود. همچنین حدود 6.8% مردم خود را غیر مذهبی اعلام کردند و 8.3% هیچ پاسخی در مورد مذهب خود ندادند. بسیاری از فستیوال ها و سنت های پرتغالی ریشه یا مفهومی مسیحی دارند، اگرچه روابط بین پور ایالت توگو و کلیسای کاتولیک رومی از سال های اولیه ملت پرتغال عموماً دوستانه و پایدار بودند و قدرت نسبی آنها در نوسان بود. در قرن سیزدهم و چهاردهم، کلیسا از قدرت و همسانی نزدیک با ناسیونالیسم اولیه پرتغال و پایه و اساس سیستم آموزشی پرتغال، از جمله اولین دانشگاه آن برخوردار بود.

  • شعبه اصلی : تهران ، میدان فاطمی ، خیابان جویبار ، کوچه میرهادی شرقی ، پلاک 10 ، واحد 6
  • 021-88926279 || 021-88923854
  • info@dadpisheganco.com
  • فلکه دوم صادقيه ، بلوار آيت الله کاشانی ، نرسيده به خيابان مهران ، پلاک 91 ، طبقه 5 ، واحد 15
  • 021-44033678 || 021-44969468
  • info@dadpisheganco.com
  • ميرداماد ، ميدان مادر ، خيابان شاه نظری ، برج ناهيد ، طبقه 16 ، واحد 2
  • 021-22250617 || 021-22251140
  • info@dadpisheganco.com

Please publish modules in offcanvas position.