banner04

شرایط کار حین تحصیل در لهستان

کشور لهستان در داخل منطقه ای شناخته شده به عنوان اروپای مرکزی واقع شده است که با کشورهای آلمان، لیتوانی، بلاروس و اوکراین هم مرز می باشد. این کشور تحصیلات عالی را با کیفیت بالا به تمام دانشجویان خود ارائه می دهد و بنابراین دانشجویان در کشور لهستان اغلب جدول زمانی کامل دارند و سخت تحصیل می کنند. با این حال مدارک دانشگاه های لهستان بسیار شبیه به سیستم آمریکایی می باشد و فرصتی برای تحصیل در بیش از یک موضوع را ارائه می دهد. اما همان طور که می دانید دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند گاهی اوقات بنا به ضرورت و گاهی اوقات به دلیل این که فقط می خواهند پول اضافی داشته باشند، شروع به فکر کردن درباره گرفتن شغل می کنند و این که چگونه می توانید به عنوان یک دانشجو در کشور لهستان کار کنید را در این مقاله با عنوان کار دانشجویی در کشور لهستان برایتان شرح می دهیم .

در مقاله ” مهاجرت به لهستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به لهستان اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در لهستان یکی از کم هزینه ‌ترین تحصیل در اروپا است و همین موضوع باعث افزایش تقاضای دانشجویان شده است. از طرفی فرد می ‌تواند با انجام کار پاره وقت دانشجویی تمام یا بخش اعظمی از هزینه‌ های تحصیلی خود را فراهم کند.  کار برای دانشجویان مشغول به تحصیل در لهستان محدودیتی ندارد و تمام افراد می ‌توانند کار کنند. تنها مجوز لازم برای کار کردن داشتن ویزای اقامتی به مدت بیش از 6 ماه می باشد. البته مجوز کار ابتدا به دانشجویان اتحادیه اروپا داده می ‌شود و دانشجویان سایر کشورها در اولویت دوم قرار دارند و با وجود اینکه تمام دانشجویان اجازه کار دارند ولی محدودیت‌ هایی وجود دارد. فرد برای دریافت مجوز کار در لهستان باید یک پروسه اداری در این کشور را طی کند. همچین کارفرما باید فرم مربوط به شغل فرد را پر کرده و برای دانشگاه محل تحصیل در لهستان ارسال کند. مجوزهای کار در کشور لهستان دارای انواع مختلفی هستند که وابسته به شغلی که در آن مشغول می‌ شود، دسته بندی می ‌شوند.

هنگامی که فردی قصد دارد برای کار در کشور دیگری به خارج از کشور مهاجرت کند، آشکارا به مزایایی که به عنوان کارگر دریافت می کند، نگاه می کند. اگر به فکر شغلی در خارج از کشور در لهستان هستید، اینها مزایای کاری است که باید از آنها آگاه باشید. ساعات کار در لهستان 40 ساعت در هفته و 8 ساعت در روز است. اضافه کاری هفتگی بیش از 48 ساعت در هفته یا 150 ساعت در سال مجاز نیست. در صورتی که کارمند کمتر از 10 سال شاغل بوده باشد، کارمندان مشمول 20 روز مرخصی سالانه خواهند بود. اگر کارمند 10 سال یا بیشتر شاغل بوده باشد، 26 روز مرخصی سالانه به او تعلق می گیرد.

کارمندانی که کمتر از 10 سال کار کرده اند (برای یک یا چند کارفرما) 20 روز مرخصی دارند، در حالی که آنهایی که ده سال یا بیشتر کار کرده اند، 26 روز دارند. به ازای هر ماه کار، کارمندانی که برای اولین بار استخدام می شوند. 12/1 از زمان مرخصی سالانه خود را جمع می کنند. در حین کار در لهستان، باید به سیستم تامین اجتماعی محلی کمک کنید. بیمه بیماری، از کارافتادگی، پیری و حوادث همگی تحت پوشش نظام تامین اجتماعی کشور هستند. شما در نتیجه مشارکت خود از مزایای مشابه شهروندان لهستانی برخوردار هستید. مراقبت های بهداشتی در لهستان از طریق یک سیستم مراقبت های بهداشتی که توسط مردم تامین می شود به ذینفعان ارائه می شود که Narodowy Fundusz Zdrowia نام دارد. این مراقبت های بهداشتی عمومی برای همه کارگران و خانواده های آنها رایگان است.

 

 

 

 

حقوق کارهای دانشجویی در لهستان

اکثر افرادی که به دنبال کار دانشجویی هستند به دنبال کاهش هزینه های تحصیلی و زندگی خود می باشند؛ به همین علت اطلاع از حقوق کارهای دانشجویی در لهستان برای افراد بسیار اهمیت دارد تا بتوانند کار با درآمد مناسب را برای خود انتخاب کنند. مقدار حقوق دریافتی با توجه به دریافت هر شغل متفاوت بوده و هر چقدر که یک شغل تخصصی تر باشد درآمد حاصل بیشتر خواهد بود.

به طور میانگین حداقل حقوق دریافتی در لهستان به ازای هر ساعت حدود 18 زلوتی و برای مشاغب تخصصی تر تا بیش از 25 زلوتی نیز می رسد. به طور متوسط حقوق کارهای دانشجویی در لهستان ماهانه از 1600 تا 3200 زلوتی متغیر می باشد.

شرایط کار دانشجویی در لهستان به این صورت است که دانشجویان زیر 26 سال شامل پرداخت مالیات نمی شوند مگر این که درآمد سالانه آن ها از مقدار سالانه حدود 20.000 زلوتی بیشتر شود.

 

 

 

 

یافتن کار ضمن تحصیل در لهستان به صورت پاره وقت

قبل از شروع، باید این نکته روشن شود که کار در کشور لهستان به هیچ مجوزی احتیاج ندارد. بنابراین در زمینه کار ضمن تحصیل در لهستان باید بگوییم که فرقی ندارد تبعه اروپا باشید یا نه. اگر در لهستان تحصیل می کنید بی آن که به فکر اخذ مجوز برای کار باشید و دنبال شغل بگردید. این بدان معنی است که اگر تصمیم بگیرید بعد از تحصیل در کشور لهستان باقی بمانید و اقامت خود را تبدیل کنید، انتخاب رسیدن به کار در لهستان بسیار عاقلانه خواهد بود.

برای پیدا کردن شغل پاره وقت در لهستان اغلب سوالاتی از این دست از دانشجویان می شنویم که:

  • آیا یافتن شغل پاره وقت در لهستان ساده است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجو به صورت پاره وقت شغل مناسبی یافت؟

برای پاسخ گویی به این سوالات به طور کلی باید گفت که هنگامی که شما به زبان انگلیسی صحبت نکنید، یافتن شغل بسیار دشوار خواهد بود. البته این امر به مهارت های شخصی و شانس شما نیز بسیار بستگی دارد. به همین دلیل است که پیش از مهاجرت و یا اخذ اقامت لهستان باید با بازار کار این کشور آشنایی پیدا کنید. بی آنکه بدبین باشید باید آمادگی این را داشته باشید که دست کم چند ماهی را دنبال کار ضمن تحصیل در لهستان بگردید. در نظر داشته باشید که پیدا کردن شغل در صورت دانستن زبان فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی بسیار ساده تر خواهد بود. مهارت های کامپیوتری و IT نیز در عصر کنونی برای هر شغلی مورد نیاز است.

 

 

 

 

شرایط کار دانشجویی در لهستان

سالیانه بسیاری از افراد مشتاق به ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان هستند و با اخذ ویزای تحصیلی کشور لهستان از مزایا و امکانات این کشور بهره مند می شوند. هزینه های تحصیل در لهستان نسبت به کشورهای اروپایی کمتر می باشد ولی بسیاری از افرادی که برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند شرایط کار دانشجویی در کشور لهستان را مورد نظر قرار می دهند، زیرا با کار حین تحصیل در کشور لهستان امکان تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را خواهند داشت. کشور لهستان اجازه کار ضمن تحصیل را به دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور اعطا کرده است و شرایطی خاصی را برای دانشجویان برخی از کشورها در نظر گرفته است .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در لهستان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در لهستان ” را مطالعه نمایید.

برای اینکه بتوان در لهستان تحصیل کرد، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا  EEA باید نشان دهند که آنها منابع کافی برای پوشش هزینه های زندگی در لهستان را دارند. با این حال، برخی از دانشجویان ممکن است بخواهند در دوران تحصیلی خود کار پاره وقت نیز داشته باشند. در این خصوص ، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا  EEA که با ویزای لهستان در این کشور اقامت دارند، به طور کلی نیاز به درخواست اجازه کار دانشجویی در لهستان به صورت پاره وقت را دارند  که تنها در صورتی امکان پذیر است که شهروندان اتحادیه اروپا نتوانند موقعیت را پر کنند. برخی از مشاغل مانند آموزش حرفه ای، برنامه های شغلی کار آموزی در تابستان نیازی به مجوز ندارند. تمام دانشجویان تمام وقت که دارای ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت موقت می باشند ( شهروندان EU / EEA ) به هیچ مجوز کاری نیاز ندارد. دانشجویان خارجی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی لهستان که طبق ویزا و بدون اجازه کار مشغول به تحصیل هستند، مجاز به کار به طور انحصاری در ماه های تعطیلات جولای، اوت و سپتامبر هستند .

 

 

 

 

 

برای پیدا کردن یک شغل ابتدا شغل ها را در وب سایت ها جستجو کنید (با کلید واژه های لهستانی و انگلیسی)، این کلید واژه های بسیار مفید برای کار ضمن تحصیل در لهستان عبارتند از:

  • شغل در لهستان
  • مشاغل را با کلید واژه های زیر در گوگل جستجو نمایید:
  • ورشو
  • کراکوف
  • وروشلوف
  • نرم افزار و مشاغل فنی در لهستان
  • مهندس مشاغل در لهستان
  • مشاغل انرژی در لهستان
  • Eurojobs  برای لهستان
  • وب سایت لهستانی Praca.pl
  • وب سایت لهستانی در زمینه مشاغل در راه اندازی
  • موقعیت های IT در لهستان: بدون مشاغل مفرح
  • گروه فیس بوک با پیشنهادات شغلی برای راه اندازی در ورشو
  • Pracuj.pl

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

  • شعبه اصلی : تهران ، میدان فاطمی ، خیابان جویبار ، کوچه میرهادی شرقی ، پلاک 10 ، واحد 6
  • 021-88926279 || 021-88923854
  • info@dadpisheganco.com
  • فلکه دوم صادقيه ، بلوار آيت الله کاشانی ، نرسيده به خيابان مهران ، پلاک 91 ، طبقه 5 ، واحد 15
  • 021-44033678 || 021-44969468
  • info@dadpisheganco.com
  • ميرداماد ، ميدان مادر ، خيابان شاه نظری ، برج ناهيد ، طبقه 16 ، واحد 2
  • 021-22250617 || 021-22251140
  • info@dadpisheganco.com

Please publish modules in offcanvas position.