banner09

هزینه تحصیل در آمریکا

 عموما هزینه تحصیل در آمریکا به سبک زندگی دانشجو و همچنین دانشگاهی که شخص قصد اقدام دارد، بستگی دارد، چراکه شهریه دانشگاه های آمریکا با یکدیگر متفاوت می باشد پس در نتیجه میزان هزینه تحصیل در آمریکا نیز متفاوت خواهد بود. از این ترتیب است که رشته تحصیلی، شهر انتخابی برای تحصیل و همچنین دانشگاهی که شخص قصد اقدام دارد، در این موضوع مرتبط است. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارید ممکن است در این مسیر سوالات بسیاری از جمله میزان هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا برای هر ایالت این کشور چقدر است؟ شهریه دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان ایرانی چقدر می باشد؟ داشته باشید. به همین منظور مقاله زیر توسط مشاوران برتر موسسه ملک پور و با یاری وکلای متبحر آمریکایی همچنین با استفاده از اطلاعات به روز سایت های معتبر ایالت متحده در جهت یاری شما گردآوری شده است پس پیشنهاد می شود، اشخاصی که قصد مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل را دارند

از جمله مهمترین مسائلی که برای علاقه مندان به تحصیل در آمریکا تبدیل به دغدغه می شود ، هزینه تحصیل در آمریکا است . این هزینه بسته به ایالت ، دانشگاه ، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد .

اما نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که ، دانشگاه های آمریکا بیشترین میزان بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی اختصاص می دهند . از این رو علاقه مندان تحصیل در این کشور می توانند از این طریق ، هزینه های تحصیل در آمریکا را کاهش دهند .

 

 

 

هزینه دوره های تحصیلی دانشگاهی در امریکا

در حالی که میانگین هزینه های تحصیل در امریکا ،نمای کاملی از طیف گسترده هزینه های تحصیل در ایالات متحده را ارائه می دهد ،لازم به یاداوری است که همچنان تفاوت قابل توجهی در شهریه های دریافت شده توسط هر نوع موسسه وجود دارد.

شهریه می تواند با توجه به رشته متفاوت باشد.دانشجویان در رشته های علوم،مهندسی،ریاضیات،پزشکی و هنرهای زیبا اغلب شهریه بیشتری نسبت به دانشجویان سایر رشته ها می پردازند.به عنوان مثال،دانشجویان مهندسی سالانه شهریه بیشتری نسبت به دانشجویانی که در رشته علوم انسانی تحصیل می کنند،پرداخت می کنند.

 

 

 

 

هزینه اسکان دانشجویی در آمریکا

 

در هنگام مهاجرت تحصیلی و محاسبه هزینه تحصیل در آمریکا می بایست به هزینه اسکان دانشجویی در آمریکا نیز توجه داشت. به طور کلی شهر های تحصیل محور در منطقه میانه غربی آمریکا، هزینه های زندگی و اسکان کمتری برای دانشجویان در بر دارند. در حالی که مناطق شرق و شمال شرقی هزینه های بیشتری دارند و گران تر هستند. با توجه به اینکه متقاضیان تحصیلی در خوابگاه ساکن باشند یا خارج از آن، هزینه اسکان دانشجویی در آمریکا متفاوت خواهد بود. در زیر به هزینه خانه دانشجویی در امریکا و هزینه خوابگاه در امریکا اشاره شده است.

  •  

     

     

    هزینه خانه دانشجویی در امریکا

    هزینه خانه دانشجویی در امریکا برای اسکان در یک آپارتمان مستقل، عموما از 500 دلار آمریکا آغاز می شود. این آپارتمان شرایط معمولی شامل یک اتاق خواب و متراژ معمولی و دانشجویی هستند و در مناطق اطراف شهری و روستایی واقع شده اند. همانطور که شرایط زندگی و استاندارد زندگی در آمریکا بالاتر می رود، هزینه زندگی نیز افزایش می یابد. به طوری که همین آپارتمان های مستقل می تواند تا 3,500 دلار در ماه برای دانشجو هزینه داشته باشد. بیشترین نکته ای که در قیمت اجاره یک خانه تاثیر گذار است، شرایط متراژ و امکانات آن خانه و همچنین موقعیت جغرافیایی شهری یا روستایی آن می باشد.

  •  

    هزینه خوابگاه در امریکا

    برخی از دانشجویان قصد دارند که هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا را برای خود تا حدی کاهش دهند به همین منظور تصمیم می گیرند در خوابگاه های دانشجویی اسکان داشته باشند. محل اقامت خوابگاه های دانشجویی، عموما در محوطه دانشگاه می باشد و دو یا سه نفر در آن اتاق به طور مشترک زندگی می کنند. دانشجویان ممکن است که حمام، توالت و دوش مشترک داشته باشند.

    هزینه خوابگاه در امریکا عموما برای هر سال بین 5,304 دلار تا 8,161 دلار برای دانشجویان بین المللی هزینه بردار است. این هزینه شامل کلیه خدمات مربوط به مسکن می باشد. کمترین هزینه خوابگاه در امریکا برای کالج های عمومی دو ساله و بیشترین هزینه خوابگاه در امریکا برای موسسات آموزش خصوصی غیر انتفاعی چهار ساله مشاهده می شود. در وب سایت هر دانشگاه، تعداد محاسبات خاصی برای جمع آوری هزینه های خوابگاه و شهریه ها وجود دارد.

     

     

     

     

    هزینه ویزای دانشجویی امریکا

    یکی از هزینه های دیگر برای مهاجرت به آمریکا، هزینه ویزای تحصیلی می باشد. در خصوص هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا، باید بدانید که هزینه صدور ویزای آمریکا برای تحصیل، چه مقدار است. هزینه درخواست انواع ویزای غیر مهاجرتی 160 دلار است. این شامل ویزاهای توریستی، تجاری، دانشجویی و ویزا های تبادلی است. اغلب ویزا هایی که بر پایه درخواست مبتنی هستند، هزینه 190 دلاری را برای متقاضی در بر دارد. این ویزا ها شامل ویزا های کاری و مذهبی و… می شود. از آن جایی که ویزای تحصیلی در عنوان نوع F یک ویزای غیر مهاجرتی می باشد، برای ثبت درخواست، شما در نهایت 190 دلار آمریکا هزینه خواهید داشت. این مقاله توسط گروه مشاور ملک پور در خصوص هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا نگارش و تهیه شده است. در صورت هر گونه کپی یا رو نوشت از این مقاله، پیگرد و تبعات قانونی برای شما در بر خواهد داشت. در صورتی که قبل از مصاحبه موظف به پرداخت آن هستید، هزینه ویزای غیرقابل استرداد ویزای دانشجویی آمریکا را پرداخت کنید. اگر ویزای شما تأیید نشود، هزینه ای که در خصوص صدور و درخواست ویزا داده اید، غیر قابل بازگشت خواهد بود.

     

     

     

    هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا

    هزینه تحصیل کارشناسی در آمریکا برای دانشجویان خارجی به طور متوسط ۲۶۲۹۰ دلار برای دوره‌های چهار ساله است. البته هزینه دوره با برنامه‌ها و رشته‌ای که دانشجو انتخاب می‌کند، متفاوت می‌شود؛ مثلا هزینه رشته‌های مهندسی، پزشکی و حقوق بیشتر از رشته‌های دیگر است. همچنین کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی و دولتی‌ای هستند که دوره‌های دو یا سه ساله دارند که قیمت آن‌ها هم متفاوت است.

     

     

     

    شهریه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در آمریکا

    شهریه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا به‌طور میانگین بین 20 تا 35 هزار دلار است که تفاوت آن به دانشگاه و رشته تحصیلی مربوط می‌شود. البته این رقم برای رشته‌هایی مانند MBA و پزشکی بیشتر است. هزینه دوره دکتری هم بر اساس دانشگاه و نوع رشته از 28 تا 40 هزار دلار متغیر است.

     

     

     

     

    هزینه‌های مربوط به امکانات زندگی چقدر است؟

    ممکن است اجاره‌ای که پرداخت می‌کنید شامل پرداخت آب و برق و سایر امکانات رفاهی نشود؛ این مسئله را حتما باید در قرارداد بررسی کنید. قیمت‌های مربوط به امکانات رفاهی از قرار زیر است:

    • برق: بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار (بستگی به متراژ خانه دارد و اگر وسیله گرمایش خانه برقی باشد می‌تواند تا ۱۵۰ دلار هم برسد.)
    • گرمایش: ۵۰ تا ۱۰۰ دلار در ماه
    • اینترنت: ۴۵ تا ۵۰ دلار در ماه
    • اشتراک تلفن: ۵۰ دلار در ماه
    • آب و فاضلاب: ۵۰ تا ۷۵ دلار در ماه

     

     

     

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

  • شعبه اصلی : تهران ، میدان فاطمی ، خیابان جویبار ، کوچه میرهادی شرقی ، پلاک 10 ، واحد 6
  • 021-88926279 || 021-88923854
  • info@dadpisheganco.com
  • فلکه دوم صادقيه ، بلوار آيت الله کاشانی ، نرسيده به خيابان مهران ، پلاک 91 ، طبقه 5 ، واحد 15
  • 021-44033678 || 021-44969468
  • info@dadpisheganco.com
  • ميرداماد ، ميدان مادر ، خيابان شاه نظری ، برج ناهيد ، طبقه 16 ، واحد 2
  • 021-22250617 || 021-22251140
  • info@dadpisheganco.com

Please publish modules in offcanvas position.