banner04

بورسیه تحصیلی استرالیا

مهم‌ترین چالش برای تحصیل در استرالیا هزینه بالای شهریه تحصیل در این کشور است. اما کشور استرالیا و دانشگاه‌های برتر استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی شرایط پوشش هزینه و شهریه نیز فراهم می‌کنند. اصلی‌ترین دغدغه برای دریافت بورسیه های تحصیلی استرالیا، شرایط پیشینه تحصیل و میزان تسلط متقاضی به زبان انگلیسی در رقابت با دیگر دانشجویان بین‌المللی است. بسیاری از بورسیه های تحصیلی استرالیا علاوه برآنکه تمام هزینه‌های شهریه تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهد، هزینه زندگی در استرالیا و همچنین هزینه دانشجو برای سفر به استرالیا را نیز پوشش می‌دهند.

تحصیل در کشور استرالیا یکی از گزینه های ایده آل دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج کشور به شمار میرود. استرالیا با دارا بودن کیفیت تحصیل بالا و رتبه های دانشگاهی عالی در سطح جهان به مقاصد اصلی دانشجویان برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. 

اگر در فکر گرفتن بورسه تحصیلی از کشور استرالیا هستید باید در نظر داشته باشید که شرط لازم برای اینکار فارغ التحصیل بودن از یک دانشگاه ممتاز و داشتن سابقه تحقیقاتی عالی به اضافه تسلط کافی بر زبان انگلیسی و داشتن مدرک آیلتس با نمره بالا میباشد. در ادامه مقاله به شناخت انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در استرالیا میپردازیم.

 

 

 

 

 

سازمان های تامین کننده بورس تحصیلی در کشور استرالیا

scholarships in Australia

 

به طور کلی میتوان گفت کمک هزینه یا بورسیه های تحصیلی در کشور استرالیا از سه سازمان به دانشجویان ارائه میگردد; دولت استرالیا، دانشگاه ها و سازمان های یا شرکت ها.

  • بورسیه دولت استرالیا: دولت استرالیا بورسیه های متفاوتی برای دانشجویان خارجی قرار داده است. معمولا اخذ این بورسه ها بسیار رقابتی بوده و ارزش آنها نیز بسیار بالاست تا جایی که در اکثر موارد مخارج تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش میدهد. از مهم ترین این بورسیه ها میتوان از ADA, ALS و Ausaid نام برد.
  • بورسیه دانشگاه های استرالیا: دانشگاه ها و دانشکده های استرالیا نیز بورس های متفاوتی را ارائه می دهند. این بورس ها از کمک هزینه تحصیلی که بخشی از هزینه ها را پوشش می دهد تا بورس کامل ( کل هزینه تحصیل و هزینه زندگی ) می باشد.
    کمک هزینه های تحصیلی همانطور که از اسمش پیداست، بخشی از شهریه تحصیلی در استرالیا را پوشش می دهند. آنچه در سالهای اخیر بین دانشگاه های رایج شده است ارائه کمک هزینه های متفاوت از 1000 دلار تا 6000 دلار به عنوان امتیاز به دانشجویانی است که صلاحیت علمی بالاتر از سطح عمومی دانشگاه را دارند. دوره های تحصیلی در استرالیا بسیار متنوع بوده اما به طور کلی در دسته دورس مهندسی، رشته های پزشکی و علوم انسانی طبقه بندی میشوند. 

برخی دانشکده ها نیز برای رشته های خاص ، کمک هزینه های ویژه ایی ارائه می دهند . تقریبا در صورت داشتن شرایط لازم و صلاحیت علمی دانشجویان، برای بیشتر رشته ها در همه مقاطع امکان استفاده از بورسیه های متفاوت به عنوان کمک هزینه تحصیلی وجود دارد. بنابراین بورس های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در استرالیا بیشتر جنبه کمک هزینه تحصیلی را دارند و به همین دلیل در عمل امکان تحصیل رایگان در استرالیا  برای این مقاطع وجود ندارد. اما در مورد مقطع ارشد تحقیقاتی و دکترا که مسئله کاملا متفاوت است. دولت استرالیا و دانشگاه های این کشور برای تقویت بخش تحقیقاتی خود سعی در جذب دانشجویان ممتاز و فعال در زمینه های پژوهشی را دارند و به همین علت امکان بورس کامل و تحصیل رایگان در استرالیا برای این مقاطع وجود دارد. برخی از بورسیه های دانشگاهی استرالیا را در زیر داریم:

 

 

 

بورسیه تحقیقات بین المللی دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی از متقاضیان واجد شرایط برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد تحقیقاتی دعوت میکند تا در این بورسیه شرکت کنند. این بورسیه شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی تا سه سال پوشش میدهد.

 

 

 

بورسیه بین المللی دانشگاه مک کوایر

این بورسیه تحصیلی به صورت نسبی هزینه های تحصیلی و زندگی برای دانشجویان ممتاز را شامل میشود. این بورسیه تحصیلی که تا میزان 10 هزار دلار استرالیایی میتواند باشد، به دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشمناسی ارشد که در پردیس Macquarie University North Ryde اعطا میگردد.

 

 

 

بورسیه دانشگاه ملبورن برای دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترا

این بورسیه از طرف دانشگاه ملبورن برای دانشجویان داخلی و استرالیایی در نظر گرفته شده است. این بورسیه شامل پوشش هزینه های تحصیل، زندگی، پاداش جا به جایی و هزینه های بیمه دانشجویان خارجی است.

 

 

 

بورسیه بین المللی دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید بورسیه های تحصیلی خود را جهت جذب دانشجویان برتر خارجی در زمینه های تحقیقاتی خود ارائه کرده است. این بورسیه شامل هزینه های تحصیل، مخارج زندگی و بیمه میگردد.

 

 

 

بورسیه بین المللی دانشگاه فلیندر برای دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد

این برنامه بورسیه که به اختصار FIPRS نامیده میشود، به متقاضیان واجد شرایط در زمینه تحقیق در مقاطع بالای تحصیلی در دانشگاه فلیندر داده میشود. دانشجویان کارشناسی ارشد به مدت دوسال و دانشجویان دکترا به مدت سه سال میتوانند از نزایای این بورسیه استفاده کنند. این بورسیه شهریه دانشگاه، مخارج زندگی، جا به جایی و هزینه سفر به استرالیا را شامل میشود.

بورس ارائه شده توسط سازمان ها و موسسات: معمولا موسسات عام المنفعه و افراد سرشناس برنامه هایی را برای حمایت مالی از دانشجویان داخلی و خارجی در جهت اعتلای علم و تحقیقات دارند. پس از گذر از بورسیه های دولت استرالیا و بورسیه های متنوع دانشگاه، سازمان ها و موسسات آخرین مراجع اعطا کننده بورسیه و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان هستند. از مهم ترین این مراکز میتوان به Australian Scholarships Foundation اشاره کرد. این موسسه با دانشگاههای مختلفی مانند دانشگاه ملبورن قرارداد همکاری داشته و رشته های تحصیلی مختلفی را در حیطه خدمت خود دارد. برای آشنایی با این رشته ها و اطلاع از شرایط این کمک هزینه به سایت بنیاد بورسیه استرالیا مراجعه نمایید.

 

 

 

اما چطور شانس برخورداری از تحصیل رایگان در استرالیا را افزایش دهیم؟

داشتن یک رزومه قوی علمی- تحقیقاتی برای برخورداری از تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد تحقیقاتی و دکترا لازم و ضروری است. مواردی که رزومه یک دانشجو متقاضی بورسیه را قوی می کنند عبارتند از:

  • مدرک زبان انگلیسی مانند ایلتس حداقل بالای 6.5
  • داشتتن معدل بالا
  • داشتن مقالات بین المللی ، ترجمه یا تالیف کتب
  • سابقه کار مرتبط
  • نداشتن فاصله تحصیلی طولانی
  • پروپوزال
  • انگیزه نامه قوی ومعتبر
  • توصیه نامه از اساتید

کشور استرالیا یکی از مقاصد پر هزینه برای دانشجویان خارجی است و هزینه های تحصیل در استرالیا به نسبت بالاست. از این رو یک دانشجو برای گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه های استرالیایی باید بسیار سخت کوش و کمی هم خوش شانس باشد. به علاوه داشتن صلاحیت های اولیه که در بالا ذکر شد، درخواست پذیرش از کدام دانشگاه و در کدام رشته و مقطع عامل مهم دیگری است که شانس موفقیت در گرفتن پذیرش تا میران زیادی به آن بستگی دارد. مشاوره درمورد دانشگاههای استرالیایی، بررسی شانس بورس شدن دانشجو و اخذ پذیرش تحصیلی توسط کارشناسان مجرب در موسسه مهاجرتی دادپیشگان انجام میشود. علاوه بر خدمات تحصیلی و بورسیه کشور استرالیا، خدمات ویزای استرالیایی نیز برای متقاضیان گرامی ارائه میگردد.

 

 

پا نویس:

از سال 2012 دولت استرالیا حدود 300 میلیون دلار در زمینه بورسیه تحصیلی خرج کرده است. در این قسمت لینک هایی از مهم ترین بورسیه های ارائه شده در کشور استرالیا توسط دولت و دانشگاهها را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر لینک و ورود به صفحه میتوانید کامل ترین و به روز ترین اطلاعات در آن زمینه را مطالعه نمایید.

بورسیه آژانس توسعه بین المللی در استرالیا (AusAID)

دپارتمان صنعت، نوآوری، تحقیق بر روی تغییرات آب و هوایی و علوم ثانویه (DIICCSRTE)

مرکز استرالیایی تحقیق بر روی کشاورزی (ACAIR)

برنامه آموزشی تحقیق (RTP)

بورسیه تحصیلی آسیا-اقیانوسیه (AAPS)

فلوشیپ های دولت استرالیا


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

  • شعبه اصلی : تهران ، میدان فاطمی ، خیابان جویبار ، کوچه میرهادی شرقی ، پلاک 10 ، واحد 6
  • 021-88926279 || 021-88923854
  • info@dadpisheganco.com
  • فلکه دوم صادقيه ، بلوار آيت الله کاشانی ، نرسيده به خيابان مهران ، پلاک 91 ، طبقه 5 ، واحد 15
  • 021-44033678 || 021-44969468
  • info@dadpisheganco.com
  • ميرداماد ، ميدان مادر ، خيابان شاه نظری ، برج ناهيد ، طبقه 16 ، واحد 2
  • 021-22250617 || 021-22251140
  • info@dadpisheganco.com

Please publish modules in offcanvas position.